شخصیت شناسی| شخصیت شناسی mtbi| تست شخصیت شناسی

روانشناسی شخصیت از روی امضا | امضاها می‌توانند بیش از 5000 ویژگی شخصیتی را فاش کند

در این مطلب به بررسی شخصیت شناسی از روی امضا پرداخته و بیان کردیم که افراد با شخصیت‌های مختلف می‌توانند چه نوع امضاهایی داشته باشند.
1403/06/27 05:00
کد خبر: 11847
روانشناسی شخصیت از روی امضا | امضاها می‌توانند بیش از 5000 ویژگی شخصیتی را فاش کند

شخصیت شناسی که زیر شاخه علم روانشناسی است شامل ابعاد مختلفی از جمله تفکرات، احساسات، اراده، و تعاملات اجتماعی می‌شود. شخصیت شناسی به بررسی رفتاراهای افراد می پردازد و شخصیت انسان ها را در دسته بندی های مختلف قرار داده و هر کدام از آنها را از جنبه های مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. شخصیت شناسی افراد یکی از رایج ترین نوع شناخت شخصیت هاست که البته جنبه سرگرمی هم دارد.

گرافولوژی، روش تحلیل دست‌خط بوده و کارشناسان آن مدعی هستند که رمزگشایی از امضاها می‌تواند بیش از ۵۰۰۰ ویژگی شخصیتی را فاش کند. با این حال، گرافولوژی مبنای دقیق علمی نداشته و نمی‌توان به داده‌های آن اطمینان کرد. برخی از داده‌هایی که گرافولوژی درباره امضاها بررسی و تحلیل می‌کند به شرح زیر است.

زاویه امضا: امضاهای صعودی نشانه‌ای از جاه‌طلبی، خوش‌بینی، خلاقیت و سرزندگی و در مقابل امضای نزولی نشانه‌ای از شکاک بودن فرد است.

اندازه امضا: امضاهای بزرگ نشانه اعتمادبه‌نفس بالا و امضاهای کوچک نشانه اعتمادبه‌نفس پایین است.

خوانایی امضا: امضاهای خوانا و قابل فهم نشانه صریح و شفاف بودن فرد است.

تزئینات امضا: گرافولوژیست‌ها بیان می‌کنند که هرچه تزئینات امضا بیشتر باشد، شخص پیچیده‌تر و هرچه امضا ساده‌تر باشد، شخص مستقیم‌تر و ساده‌تر است.




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/3z7ea2

پربیننده ترین




اخبار داغ