حقوق کارگران| جدول حقوق کارگران| حقوق کارگران 1403

حقوق کارگران در نیمه دوم 1403 ترمیم می شود؟ | صحبت های جدید وزیر کار درباره حقوق کارگران

در هفته های اخیر زمزمه هایی مبنی بر ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال شنیده شده است.
1403/05/20 13:10
کد خبر: 81
حقوق کارگران در نیمه دوم 1403 ترمیم می شود؟ | صحبت های جدید وزیر کار درباره حقوق کارگران

حقوق کارگران در سال 1403 حدود 37 درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که کارگران معتقدند تورم بیش از حقوق کارگران در حال پیشروی است. در هفته های اخیر زمزمه هایی مبنی بر ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال شنیده شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حقوق کارگران گفت: اگر متوسط نرخ تورم را هم برای این سه سال ۴۰ درصد حساب کنیم ۱۲۰ درصد می شود لذا ما برابر با تورم افزایش حقوق داشتیم.

سید صولت مرتضوی در یک نشست خبری با بیان اینکه تمام دولتها باید در خدمت همه اقشار و گروهها باشند، گفت: اینکه گفته می شود برخی دولتها با کارگران یا با کارفرمایان هستند باید گفت که دولت هم دولت معلم است هم دولت کارمند، کارگر و کارفرما و کسبه است و لذا باید به عدالت تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق و دستمزد کارگران تاکنون بر اساس نرخ تورم تعیین شده است؟ گفت:در طول تاریخ سابقه نداشته هم از نظر درصد هم ریال به اندازه دولت شهید رئیسی نسبت به حقوق کارگران اهتمام شده باشد.یکسال افزایش ۵۷ درصد، یکسال دیگر ۲۷ درصد و امسال حدود ۳۷ درصد اضافه شد و لذا اگر متوسط نرخ تورم را هم برای این سه سال ۴۰ درصد حساب کنیم ۱۲۰ درصد می شود لذا ما برابر با تورم افزایش حقوق داشتیم ولی سوال این است که آیا کافی است؟ قطعا اینطور نیست.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:دولت باید همه توجهش مدیریت و مهار تورم باشد در غیر اینصورت افزایش ها مقطعی اثر می گذارد و با گذر زمان هر افزایشی بی ثمر می شود.

مرتضوی افزود:در دولت سیزدهم علاوه بر اینکه متوسط سالانه در سه سالی که تصمیم گرفتیم تقریبا بالاتر از نرخ تورم بوده است یک عقب ماندگی تاریخی وجود داشت که سال ۱۴۰۱ به لحاظ عقب افتادگی سالهای قبل تصمیم به افزایش ۵۷ درصدی گرفته شد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/v3gmz3

پربیننده ترین




اخبار داغ