قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت روز دلار

قیمت دلار به شدت ریخت | قیمت دلار امروز جمعه 30 شهریور 1403

حرکت منفی دلار در بازار ارز ادامه دارد؛ به طوری که هر دلار آمریکا در روز چهارشنبه ۲۸۰ تومان دیگر ارزان و به کف کانال ۵۹ هزار تومان نزدیک شد.
1403/06/29 19:30
کد خبر: 12065
قیمت دلار به شدت ریخت | قیمت دلار امروز جمعه 30 شهریور 1403

قیمت دلار از سال 1397 تاکنون حدود 55 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت دلار در فروردین امسال به 66 هزار تومان رسید اما پس از آن تب دلار فروکش کرد و نرخ دلار پایین تر آمد. قیمت دلار در حال حاضر در کانال زیر 60 هزار تومان قرار داد.

حرکت منفی دلار در بازار ارز ادامه دارد؛ به طوری که هر دلار آمریکا در روز چهارشنبه ۲۸۰ تومان دیگر ارزان و به کف کانال ۵۹ هزار تومان نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته دلار آمریکا ۵۱۵ تومان کاهش قیمت داشته و این یعنی ارزانی ۰.۴ درصدی را تجربه کرده است.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۵۹ هزار و ۲۳۵ تومان قیمت دارد و تحلیلگران اعتقاد دارند که احتمالا این روند نزولی، در روز پایانی هفته هم ادامه خواهد داشت.

اصغر سمیعی، کارشناس بازار ارز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار ارز می گوید: فعلا با نوعی خوش‌بینی در بازار مواجه هستیم که فعلا قیمت از حدود ۶۰ هزار تومان خیلی فاصله نگرفته است.

سمیعی متذکر می‌شود: شاید یکی از دلایل این ثبات در قیمت این باشد که مسوولان اقتصادی قدری از تزریق ارز ارزان و رانتی کم کرده و قیمت‌های دستوری و مصنوعی را به سمت قیمت واقعی هدایت کرده‌اند.

وی می‌افزاید: چون وقتی ارز کشور به قیمت‌های دستوری و مصنوعی و ارزان‌تر از قیمت واقعی به هر مصرف‌کننده‌ای، مسافر باشد یا واردکننده و یا ... داده شود، بار آن بر دوش قیمت در بازار آزاد قرار می‌گیرد، و تاثیر مخرب خود را بر کلیت نظام اقتصادی نشان خواهد داد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان می‌کند: به هر حال امیدوارم مسوولان اقتصادی کشور بتوانند این اعتماد به وجود آمده و این خوش‌بینی به وجود آمده از طرف مردم به حکومت را حفظ کنند و با عملکرد صحیح اقتصادی بهترین سود را از این اعتماد مردم برای مردم ایجاد کنند. 

در این میان، معامله‌گران فنی معتقدند روزهای پایانی نیمه اول سال در حالی سپری می‌شود که دلار در کف 59 هزار تومان در حال نوسان است و هم‌اکنون نیز اخبار سیاسی در صدر موضوعات مورد توجه معامله‌گران بازار قرار گرفته است که از آن جمله می توان به سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به تهران اشاره کرد. 




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/3qm5j2
منبع خبر: خبرآنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ