طرز تهیه آب دوغ خیار| طرز تهیه آب دوغ خیار سنتی | طرز تهیه آب دوغ خیار مجلسی

طرز تهیه آب دوغ خیار خنک و خوشمزه و دلچسب| این غذای تابستانی و محبوب ایرانی‌ حسابی طرفدار پیدا کرده

آب‌ دوغ خیار از آن دست غذا‌های اصیل ایرانی است که تابستان‌ها حسابی طرفدار پیدا می‌کند و خیلی‌ها برای نجات از شر گرما به این غذا پناه می‌برند.
1403/06/01 05:03
کد خبر: 270
طرز تهیه آب دوغ خیار خنک و خوشمزه و دلچسب| این غذای تابستانی و محبوب ایرانی‌ حسابی طرفدار پیدا کرده

طرز تهیه آب دوغ خیار در نگاه اول بسیار ساده است اما برای تهیه یک آب دوغ خیار خنک و خوشمزه و دلچسب باید مواد اولیه مختلفی را آماده کنید. طرز تهیه آب دوغ خیار برای نوعروسان و خانوم های کدبانویی اهمیت دارد که مهارت زیادی در دستور کردن غذاهای سنتی و محلی ساده ندارند. آب دوغ خیار به عنوان یک غذای محبوب در فصل گرما، یکی از سالم‌ ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که حاوی فیبر، ویتامین‌ ها و مواد معدنی بسیاری است و تمام نیاز بدن شما را تامین می کند.در ادامه این مطلب شما را با یکی از روشها و طرز تهیه آب دوغ خیار آشنا خواهیم کرد.

آب‌دوغ خیار از آن دست غذا‌های اصیل ایرانی است که تابستان‌ها حسابی طرفدار پیدا می‌کند و خیلی‌ها برای نجات از شر گرما به این غذا پناه می‌برند.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا دستور تهیه این غذای محبوب در بخش آشپزی نیویورک‌تایمز آمده و بازتاب زیادی هم داشته است.

نیویورک‌تایمز نوشته: «این سوپ سرد کلاسیک ایرانی زیبا و ساده، برای روز‌های گرم تابستانی، از آن غذا‌هایی است که وقتی آن را می‌خورید، انگار با صندلی نشسته‌اید توی یخچال! دوغ به مایعی گفته می‌شود که طی یک فرایند از ماست به دست می‌آید، اما این غذا اغلب با مخلوط ماست و آب تهیه می‌شود.

در اینجا، دوغ خامه‌ای و تند با ماست ساده و چیز‌های مختلف دیگر مخلوط می‌شود. سپس مجموعه‌ای از مواد خنک کننده، ترد، شیرین و خوش طعم به این دوغ اضافه می‌شود، همراه با گیاهان و ادویه‌ها برای یک وعده غذایی با طراوت و رضایت‌بخش.»

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/54yna2

پربیننده ترین




اخبار داغ