پیمان قاسم خانی| همسر پیمان قاسم خانی| پیمان قاسم خانی و همسرش

سفر لاکچری پیمان قاسم خانی و همسر جوانش به آلمان | دیدار پیمان قاسم خانی با فرزند فروغ فرخزاد در مونیخ

پیمان قاسم خانی و همسرش میترا ابراهیمی در سفر به آلمان، با فرزند فروغ فرخزاد در مونیخ ملاقات کردند.
1403/07/01 11:10
کد خبر: 12613
سفر لاکچری پیمان قاسم خانی و همسر جوانش به آلمان | دیدار پیمان قاسم خانی با فرزند فروغ فرخزاد در مونیخ

پیمان قاسم خانی فیلنامه نویس توانمند سینما و تلویزیون بعد از طلاق از بهاره رهنما با میترا ابراهیمی ازدواج کرده است. میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی متولد اسفند 1369 است. او در چندین دوره‌ هنری ازجمله فیلمنامه نویسی، فیلمسازی، تصویربرداری و تدوین شرکت کرده است و ساخت یک فیلم مستند را هم در کارنامه هنری اش دارد. میترا ابراهیمی گیاهخوار است. ازدواج پیمان قاسم خانی با میترا ابراهیمی در تیر ماه 1399 علنی شد که واکنش بسیاری از مردم را دربر داشت.

تصویری که می بینید پیمان قاسم خانی است و همسر جوانش میترا در سفری که به مونیخ داشتهاند. اما آن پیرمرد سپید مو حسین منصوری است. فرزند خوانده فروغ فرخزاد.

فروغ فرخزاد در سال ۱۳۴۱ خورشیدی و در حین ساخت فیلم مستند «خانه سیاه است»، در جذام‌خانهٔ باباباغی شهر تبریز، او را به فرزندی گرفت که شش سال بیشت نداشت و در همان جذام خانه به دنیا آمدهبود. از پدر و مادری که بیماری جذام داشتند. و خب این گونه سرنوشت این پسرک عوض شد. حتی بعد از مرگ فروغ ،‌تحت حمایت مادر فروغ قرار گرفت و او را راهی لندن کردند و انجا با پسر فروغ یعنی کامیار شاپور مدتی همخانه شد و بعد راهی آلمان شد و تحصیل کرد و به مترجم اثار آلمانی بدل شد.

حسین منصوری آثاری از فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، احمدرضا احمدی و عباس صفاری را از فارسی به آلمانی و همچنین کتاب «ناآرامی» از فرناندو پسوآ، «مسیو ابراهیم و گل‌های قرآن» از اریک امانوئل اشمیت،«کنترباس» به قلم پاتریک زوسکیندو آثاری از امیل چوران و پل سلان را از آلمانی به فارسی برگردانده است.او در حال حاضر 71 ساله و مقیم شهر مونیخ است. عجب سرنوشت غریبی!




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/4mwwy2

پربیننده ترین




اخبار داغ