بورس | سایت بورس | بورس امروز

تغییر دامنه نوسان معاملات بورس از امروز 17 شهریور 1403| محدود کردن دامنه نوسان به مثبت و منفی ۳ درصد

دامنه نوسان معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (به استثنای بازار‌های قرمز و نارنجی پایه و بازار توافقی فرابورس) از امروز (شنبه ۱۷ شهریورماه) در محدوده مثبت و منفی ۳ درصد انجام خواهد شد.
1403/06/17 03:40
کد خبر: 10655
تغییر دامنه نوسان معاملات بورس از امروز 17 شهریور 1403|  محدود کردن دامنه نوسان به مثبت و منفی ۳ درصد

بازار بورس در سال های اخیر شرایط مساعدی ندارد. ریزش مداوم شاخص بورس باعث شده که این بازار جذابیت خود را برای سرمایه گذاری از دست بدهد. امسال سرمایه گذاری در بازار بورس یک اتفاق درو از انتظار است اما تلاش های دولت چهاردهم برای رونق بورس آغاز شده است.

براساس اعلام سازمان بورس و ارواق بهادار، از روز شنبه ۱۷ شهریور ماه، دامنه نوسان معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (به استثنای بازار‌های قرمز و نارنجی پایه و بازار توافقی فرابورس) در محدوده مثبت و منفی ۳ درصد انجام خواهد شد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر و به دنبال نوسانات التهابی در بازار سرمایه، سازمان بورس در جهت جلوگیری از ریزش دارایی سهامداران، تصمیم به محدود کردن دامنه نوسان در معاملات گرفت و دامنه نوسان معاملات سهام از روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه تا چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان کلی معاملات از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا پایان روز چهارشنبه (۳۱ مرداد) به مثبت و منفی ۲ درصد تغییر کرد و تا پایان هفته جاری تداوم داشت.




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/4dadp4
منبع خبر: ایسنا

پربیننده ترین




اخبار داغ