کریستیانو رونالدو| کریستیانو رونالدو و همسرش| کریستیانو رونالدو در ایران

کریستیانو رونالدو چگونه بدن خود را همیشه سالم نگه می دارد؟ | افشای اسرار مهم زندگی رونالدو

ستاره النصر در آستانه ۴۰ سالگی به عنوان یکی از ورزشکارترین بازیکنان تاریخ فوتبال که از شرایط بسیار مناسب جسمانی برخوردار است، شناخته می‌شود، اما این ستاره مستطیل سبز چگونه به ایده‌آل ترین شرایط بدنی رسیده و تا به امروز سلامت خود را در بالاترین حد نگه داشته است؟
1403/07/15 16:20
کد خبر: 14754
کریستیانو رونالدو چگونه بدن خود را همیشه سالم نگه می دارد؟ | افشای اسرار مهم زندگی رونالدو

کریستیانو رونالدو ستاره فوتبال اهل پرتغال است که این روزها در عربستان پا به تو است. کریستیانو رونالدو با یک مدل اسپانیایی به نام جورجیانا رودریگز ازدواج کرده است. کریستیانو رونالدو برای اولین بار مزه پدر شدن را در سال 2010 چشید و پس از آشنایی با جورجینا رودریگز در سال 2017 آنها از طریق رحم اجاره ای صاحب 2 فرزند دوقلو شدند؛ یک پسر به نام متئو و یک دختر که اوا ماریو نام دارد دوقلوهای این زوج هستند. 

در حال حاضر کمتر بازیکنی در فوتبال جهان وجود دارد که بیشتر از کریستیانو رونالدو به خاطر ویژگی‌های بدنی‌اش مورد تحسین قرار گرفته باشد. به گزارش دیلی میل، ستاره النصر و تیم ملی پرتغال دارای مجموعه فوق العاده‌ای از مهارت‌های ورزشی است.

جالب است بدانید رونالدو با این ویژگی‌ها متولد نشده بود. در واقع هیکل مواجی که امروز می‌بینیم هیکل دگرگون شده نوجوان لاغری است که در سال ۲۰۰۳ از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد آمد. پس چگونه این رونالدویی که سابقه برنده شدن پنج توپ طلا را در کارنامه خود دارد خلق شد؟ پاسخ بسیار ساده است: تمرین و مداومت در تمرین و پیروی بی وقفه از قواعد سبک زندگی سالم.

تمرینات رونالدو

رونالدو در این باره توصیه می‌کند همواره پیش از تمرینات ورزشی با گرم کردن شروع کنید تا خطر آسیب را کاهش دهید. او در ادامه توضیح می دهد: در تمرین، چند با درو زمین می‌دویم تمرینات کششی و نرمش‌های کاردیو انجام می‌دهیم. مطمئن شوید که در تمرینات خود کاری مشابه انجام می دهید، حتی اگر دویدن تا باشگاه یا گرم کردن روی تردمیل یا دوچرخه باشد.

زمانی که رونالدو در باشگاه است، تمرین اصلی وی بین تمرینات قلبی و عروقی (هوازی) مانند دویدن و قایقرانی و کار با وزنه تقسیم می‌شود. رونالدو توصیه می‌کند: تمرینات هوازی را با تمرین وزنه ترکیب کنید علاوه بر تنوع، مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام قسمت‌های بدن هدف قرار می‌گیرند و تمرینات هم قدرت و هم استقامت را بهبود می‌بخشد. در زمین، تمرکز روی تمرین‌های با شدت بالا است که موقعیت‌های مسابقه را منعکس می‌کنند. رونالدو می‌گوید: ما تمرین‌های سرعتی زیادی را انجام می‌دهیم. سعی کنید تمرینات سرعتی را به هر تمرینی که انجام می‌دهید اضافه کنید.

کریستیانو رونالدو چه غذایی می خورد؟

حتی اگر زیبا ترین خودروی دنیا را داشته باشید اما سوخت مناسب و کافی به آن نزنید، هیچ فایده‌ای ندارد. رونالدو، با تبعیت از این گفته، رژیم غذایی خود را بسیار جدی می‌گیرد. او می‌گوید: یک تمرین خوب باید با یک رژیم غذایی خوب ترکیب شود. من یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، با مقدار زیادی کربوهیدرات سبوس دار، میوه و سبزیجات می‌خورم و از غذاهای شیرین پرهیز می‌کنم. این بازیکن ملی پوش پرتغال یک متخصص تغذیه شخصی دارد که از زمان حضور در رئال مادرید با او کار کرده است و شش وعده غذایی کوچک در روز می‌خورد یا به عبارت دیگر هر سه تا چهار ساعت یک وعده غذا می‌خورد.

او مخصوصا ماهی را دوست دارد به ویژه اره ماهی و باس دریایی، غذای مورد علاقه او «ماهی کاد کبابی» (bacalhau a braz) است که مخلوطی از ماهی کاد، پیاز، سیب زمینی نازک برش شده و تخم مرغ درشت است. او همچنین مقدار زیادی میوه و پروتئین بدون چربی می‌خورد. رونالدو می‌گوید در رستوران‌ها اغلب استیک و سالاد سفارش می‌دهد و هرگز غذایی را در یخچال خانه خود منجمد نمی‌کند و در رستوران‌ها هم غذای منجمد نمی‌خورد. هر چیزی که رونالدو می‌خورد تازه است.

رونالدو برای صبحانه خود به غذاهایی مانند پنیر، ژامبون، ماست کم‌چرب در کنار میوه‌های فراوان و همچنین نان تست آووکادو اهمیت می‌دهد.

رونالدو ادامه می‌دهد:. اگر به طور منظم تمرین می کنید، به طور منظم غذا بخورید، مهم است که سطح انرژی خود را بالا نگه دارید تا بدن شما برای عملکرد بهتر سوخت رسانی کند. من گاهی اوقات تا شش وعده غذایی کوچکتر در روز می خورم تا مطمئن شوم انرژی کافی برای انجام هر جلسه تمرین در سطح بالا دارم.

آبرسانی به بدن از نظر رونالدو حیاتی است. او تاکید می‌کند: نوشیدن آب بسیار مهم است اما یکی از فداکاری هایی که او برای حفظ بدنش در بهترین شرایط انجام می‌دهد، اجتناب از نوشابه‌های گازدار است.

او به دلیل ارزیابی تحقیرآمیز کوکاکولا در یورو ۲۰۲۰ تیتر خبرها شد. او در آن زمان از مردم خواسته بود به جای کوکاکولا «آب بنوشند».

اسرار دیگر رونالدو

زندگی سالم چیزی نیست که رونالدو هر روز چند ساعت را به آن اختصاص دهد. این یک روش زندگی است که او همیشه به آن پایبند است.

نظم و انضباط: این نه تنها یک چالش فیزیکی بلکه یک چالش ذهنی نیز هست. رونالدو می‌گوید:یاد بگیرید که ذهن خود را به همان اندازه بدن‌تان تربیت کنید. قدرت ذهنی به اندازه قدرت بدنی مهم است و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. منضبط باشید. انگیزه خود را حفظ کنید و به روال خود پایبند باشید. برای من، جایی برای آرامش وجود ندارد، بنابراین باید سختگیر باشم. شما می‌توانید با تعیین اهداف و کار با یک شریک آموزشی، به خود کمک کنید.

چرت زدن‌های منظم: راز منحصر به فرد در رژیم تناسب اندام رونالدو این است که او هشت ساعت در روز نمی‌خوابد. در عوض، او انتخاب می کند که روزی پنج بار پنج چرت ۹۰ دقیقه‌ای داشته باشد. پروفسور لیتل هیلز در کتاب خواب خود «افسانه ۸ ساعت، قدرت چرت زدن... و طرح جدید برای شارژ بدن و ذهن» می‌گوید: بهتر است ورزشکاران به جای خواب کامل شبانه هر روز پنج بار به مدت ۹۰ دقیقه چرت بزنند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/4byyv8
منبع خبر: همشهری آنلاین

پربیننده ترین




اخبار داغ