حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی| حقوق بازنشستگان کشوری

حقوق بازنشستگان 90 درصد زیاد می شود | خبر خوش مدیرعامل تامین اجتماعی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از قطعی بودن اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان به تناوب خبر داد.
1403/05/26 18:40
کد خبر: 7344
حقوق بازنشستگان 90 درصد زیاد می شود | خبر خوش مدیرعامل تامین اجتماعی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در سال جدید با افزایش 20 درصدی مواجه شد. کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 10 میلیون تومان رسیده است، در حالی که سقف حقوق بازنشستگان 70 میلیون تومان است. گفته می شود میانگین حقوق بازنشستگان بین 15 تا 20 میلیون تومان است.سازمان تأمین‌اجتماعی زمان‌بندی پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی گفت: موسوی در خصوص متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی گفت: در تأمین‌اجتماعی پیش از این در دو دوره متناسب‌سازی مستمری انجام شده است. در این دوره هم وقتی تأمین‌اجتماعی، علی‌الحساب همسان‌سازی را مطابق مصوبه دولت پرداخت کرد؛ به معنای آن است که این فرایند در تأمین‌اجتماعی آغاز شده است. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ما بر اساس آن چیزی که در قانون برنامه هفتم و لایحه اصلاحیه آن، به ما تکلیف شده متناسب‌سازی را برای بازنشستگان اجرا خواهیم کرد و ان‌شاءالله هیچ مشکلی هم نخواهیم داشت. اعتقاد ما این است که متناسب‌سازی باید برای همه گروه‌های بازنشستگان اجرا بشود، هم حداقل‌بگیران و هم سایر سطوح. در همین هفته کارگروه مشترکی را با کانون عالی بازنشستگان، برای تعیین نحوه اجرا و احکام و شرایط مالی و سایر شرایط تشکیل دادیم که باید کار را سرعت بدهیم. البته منابع ما محدود است ولی آنچه در قانون آمده باید انجام بدهیم تا حداقل بخشی از مطالبه بحق بازنشستگان در خصوص معیشت پرداخت شود.




کپی لینک کوتاه خبر: https://emrouz.news/d/3w5y63

پربیننده ترین




اخبار داغ